22 Mart 2013 Cuma

Bebek 40 Gezmesi

Efendim bizde adettir. 40 günlük olduktan sonra bebek 40 uçurmaya çıkarılır. Büyüklere ziyarete gidilir. Ben gelen minik misafirlere hazırlığı pek seviyorum. Bundan sebep eşim de pek sever oldu. Bir bebek ilk kez evimize gelecek ise ailecek telaşlanır ve hazırlık yaparız.

Bu hazırlığımız da Ayhan Hoca ve Arzu Hanımın minik kızları için. Biz bebek beklerken getirmediler ama olsun artık. Başka bir zamana :)




Sepet içinde malum havlusu ve bebek 40 sabunlarımızdan var. Bir de kese. Kese tabi ki evde dolduruldu. Yumurta, un, tuz ve şeker kondu.

Efendim un uzun ömürlü olması, tuz bereketli olması, şeker tatlı dilli olması, yumurta da yumurta gibi güzel olması için konur. Tabi ki bunlar güzellikleri yaşamak için birer vesile. Önemli olan ilk kez sizi ziyaret edecek bebek için itina ile hazırlanmak ve ona bu güzellikleri verebilmek. bu güzellikler ile büyüyen bir bebek güzel insan olacaktır. Güzel insanlar hepimize lazım :)

Ne demişler. Vermeden almak Allah'a mahsus. Sen emek vermediğin bir nesilden ne bekleyeceksin ki güzellik adına :) Benim için olayın özü bu.

Hiç yorum yok: